Case | Positionering

 
Schermafbeelding 2020-05-22 om 10.06.07.png
 

De wereld staat niet stil. In deze tijd is vernieuwing en verandering belangrijker dan ooit tevoren. Wij laten je graag zien hoe. Een bureau gerund door verrassend jonge en ambitieuze studenten. Met een blik op de toekomst. We nemen verse theoretische kennis uit de schoolbanken mee. Waardoor we telkens met een frisse blik aan de slag gaan voor onze klanten.

Waar staan we voor? Waar gaan we voor? Een tweetal belangrijke vragen bij de oprichting van een bureau. Het is zaak om te bepalen waar het bureau voor staat en hoe het zich onderscheidt van de concurrentie. De positionering geeft richting en kan als kompas fungeren binnen het bureau.

Het positioneringsmodel bestaat uit een aantal stappen: wie zijn wij, waar zijn wij goed in en hoe drukken we ons uit. De output leidt tot de positionering, ons unieke verhaal. De eerste stap op weg naar het creëren van een sterke positionering is dus om de identiteit te doorgronden, oftewel het achterhalen van het DNA. Dit is in kaart gebracht aan de hand van zes vragen, gebaseerd op de onderwerpen: gevoel, karakter, cultuur, kwaliteiten, mindere eigenschapen en het onderscheidende vermogen. Vervolgens zijn de antwoorden gebundeld en gekoppeld aan een aantal menswaarden die in een matrix zijn verwerkt. De matrix brengt de meest positieve en onderscheidende waarden duidelijk aan het licht.

Aansluitend op de waarden zijn vervolgens de overtuiging en de beloften geformuleerd. De overtuiging beschrijft ons hogere doel. De belofte beschrijft daarentegen wat wij de klant te bieden hebben. Tot slot is het gezicht van het bureau gecreëerd, oftewel de visuele elementen die de onderscheidende waarden van het bureau vertegenwoordigen. De visuele uitingen hebben betrekking op de stijl, kleur, logo en de designprincipes van het bureau maar ook op het stemgeluid. De samenhang tussen de verschillende waarden geeft de essentie weer waar het bureau voor staat. Ons verhaal.

Laten zien wat we kunnen. Dat brengt ons bij hier. BURO SPECO. Het enige sportmarketingbureau gerund door studenten. Een plek waar we kunnen groeien en onszelf kunnen ontwikkelen.

Meerwaarde creëren voor onze klanten. Dat is wat we willen. Hoe? Door samen de uitdaging aan te gaan. En doelen te vertalen naar actie. We pakken dingen aan op een frisse manier. Gretig, met een grote dosis leergierigheid en enthousiasme. Want zonder daadkracht, geen verandering.

Hardwerkend en doelgericht gaan wij te werk. Om die perfecte voorzet af te leveren. Onze klanten laten scoren. Daar hechten wij waarde aan. Want niets voelt fijner als een overwinning. Het maximale resultaat. Daar gaan we voor.

Wil je meer weten over hoe wij onze positioneringsstatement hebben ontwikkeld? Neem dan gerust contact met ons op en dan vertellen wij je er graag meer over!


Wat deden we nog meer?